úterý 18. března 2014

Recenze - Nebezpečná láska

Autor: Kateřina Petrusová
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2012
Počet stran: 374
Série: Bavettovi #1

Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie. Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů Bavettových, když odhalila jejich tajemství?



***
„Jste mafiáni?“
Bylo ticho, jen motor monotónně hučel.
„Cože?“ vysoukal ze sebe Johnny po několika vteřinách a překvapeně se na mě podíval. Cítila jsem, jak rudnu, ale upřesnila jsem:
„Jsou Bavettovi mafiáni?“
Cukl mu koutek. A znovu. A pak to uvnitř něj začalo bublat a najednou se smál, řehtal se na hlas. Přišlo mi, že ten smích otřásá celým autem. ... Podíval se na mě a zavrtěl hlavou:
„Jak jsi na to přišla, prosím tě?“

***

Můj vlastní názor.
Do této knížky jsem se naprosto zamilovala! Nečekejte nějaké zápory, teď tu budu pouze pět oslavné ódy.
Nebezpečná láska je vlastně moje první kniha od české autorky, kterou jsem kdy četla (Pokud nepočítám pohádky, pověsti a nevím co ještě.) Takže jsem vůbec nevěděla, co od ní mám čekat. A naprosto mě překvapila.

Když to shrnu: celou první půlku knihy jsem se smála a skoro celou druhou polovinu jsem téměř nedýchala, v jednom momentu jsem chtěla autorku přímo zabít a pak na konci jsem to těžce, ale šťastně všechno vydýchávala. 

A upřímně, to se mi dlouho nestalo. Jasně, spousta knížek se mi líbí, ale ne takto. Přečetla jsem ji pouze za jeden den, takže jsem vlastně nic jiného nedělala a od té doby mi pořád v hlavě probleskují vtipné momenty a dialogy. A na to, že jsem ji zatím četla jenom jednou, jsem si zapamatovala skoro půlku textu. A když se musím učit, tak to ne a ne do té hlavy nalézt...Ach jo.

Obdivuji samotný nápad, ty převratné zlomy v ději absolutně nečekáte a já z nich pak měla skoro mrtvici.
Někomu se nemusí líbit, že se kniha od české autorky odehrává USA. Mně osobně to vůbec nevadí a myslím si, že by to do prostředí Česka jednak nesedělo, a ani prakticky by to v podstatě nešlo. (To jen pro případné odpůrce všeho amerického, protože amerických věcí máme spoustu...)
Jediná věc, na kterou jsem si musela trochu zvyknout je, že Mike říkal Paige Stránečko, z hlediska angličtiny mně to prostě nešlo ze začátku překousnout, ale celkem brzo jsem si zvykla. :)

Ráda bych slyšela názor nějakého kluka/chlapa na tuto knihu. Přece jenom, už podle názvu je patrné, že to bude také romantická knížka a to vím, že někteří jedinci mužského pohlaví fakt nemusí. Na druhou stranu, jak jsem psala ve shrnutí, skoro celá knížka je neskutečné vtipná. Už jsem se dlouho nesetkala s nějakým příběhem, který by mě takhle moc pobavil a směji se hned, jen když pomyslím na nějaké úryvky...

Četla jsem nějaké recenze a tam byl často názor, že se recenzantům líbila hlavně první půlka Nebezpečné lásky a pak to byla moc velká romantika. Proti tomuto trochu protestuji. V té druhé části byla romantika, ale na můj vkus to bylo ještě v únosné míře. Jasně, mohlo jí tam být méně, ale když to třeba srovnám s Měděným jezdcem od Paulliny Simons, je to taky úžasná kniha, ale ke konci tam té romantiky bylo fakt hodně, což trochu tu knížku pokazilo, nemyslím si to jen já,  psali to i další. Takže můj názor na knížku nic nezměnilo... :)

Každopádně, jestli jste ji nečetli, tak to rozhodně zkuste a napište mi, jak se vám líbila. 

Hodnocení
5 hvězdiček 
(kdyby jich bylo víc, dám nejvyšší počet)

Děkuji nakladatelství Fragment ta poskytnutí recenzního výtisku. Knihu si můžete koupit zde.


***
Kateřina Petrusová se narodila 23. března 1982 v Pardubicích. Své první dvě povídky napsala ve čtrnácti letech. Další přišly o tři roky později, kdy se zúčastnila literárních soutěží. Hned potom šlo psaní opět k ledu, dokud nenarazila na plno stějně nadšených pisatelek. Tentokrát už toho nenechala a vyklubala se z toho její knižní prvotina s názvem Nebezpečná láska. V současné době žije v Pardubicích se svým manželem a dvěma dcerami.




P.S. Knížka má druhý i třetí díl. Snad se k nim dostanu co nejdříve. (#2 - Nepřítel mého nepřítele, #3 - Zakázaná přitažlivost)

Zdroj: obálka i anotace - ze stránek nakladatelstvíživotopis, fotka

5 komentářů:

  1. Knižku som veľakrát videla, no ešte som o nej moc nečítala :)
    Pekná recenzia :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já bych si tuto knihu chtěla přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
  3. knížku mám doma, dokonce s podpisem autorky, byla jsem na křestu :) ještě jsem ale nečetla, brzo se však chystám. pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu :), taky jsem na ten křest chtěla jít, ale jez ve všední týden z Brna do Prahy, když máš školu, atd... To moc nejde

      Vymazat

Budu ráda, když se se mnou podělíte o svůj názor. :) Díky vašim radám můžu blog neustále vylepšovat. Každých pár slov od vás mi udělá obrovskou radost. Moc vám děkuji. :D