sobota 26. dubna 2014

Add yours - duben


ADD YOURS: Knižná Edícia je nová knižní řetězovka, kterou vymyslela Judit z blogu My Alternative World of Books. Všechny informace naleznete v tomto článku. :)

***


Autor, od kterého bych přečetla i telefonní seznam.

Nabízejí se mi dvě možnosti - buď Nicholas Sparks nebo Jane Austen. Respektive oba. Nepřečetla jsem od nich všechny jejich knihy, (ale plánuji to!). Každopádně - knihy, co jsem od nich četla, se mi líbily. A pak ještě Agatha Christie. Ta napsala spoustu detektivek. Většinu jsem jich už přečetla, ale myslím, že nějaké mi ještě chybí.

Autor, kterého tak nesnáším, až ho miluji.

Tady to asi bude Paul Young. Četla jsem sice od něho jenom jednu knihu - Chatrč, ale ta mě velmi zasáhla a ten konec... Na to mi prostě dochází slova. Na jednu stranu jsem ho chtěla snad zabít, za to, jak příběh dopadl, ale na druhou stranu to tak asi mělo být.

Kniha, kvůli které jsem jednu noc nespala.

Zatím jsem se čtením v noci skončila vždycky tak kolem druhé nebo třetí hodiny ráno, zkrátka proto, že jsem už tu knihu dočetla. Nikdy to nebylo úplně přes celou noc. Ale ten autor - Paullina Simons a její série Měděný jezdec a Kateřina Petrusová a série Bavettovi.

Kniha, na kterou se odhodlávám už roky.

Roky to nejsou, ale pořád se přesvědčuji k tomu, abych zkusila Annu Kareninu. Přečetla jsem na ni spoustu recenzí a někde ji vynášeli téměř do nebes a někde to byl pravý opak. Trochu se totiž bojím, aby mě po začátku čtení neodradily některé zdlouhavé pasáže, kterých je tam prý dost, ale jinak by podle mě nemusela být špatná.

Postava, která mi zlomila srdce.

Teď to bude docela aktuální - pan Darcy z knihy Pýcha a předsudek od Jane Austen. Ale ne, že by mi to srdce přímo zlomil. Spíš se do něho tak nějak vryl. Ale na zlomení srdce si budu muset asi ještě chvilku počkat. :) A vlastně mi zlomil srdce Gus z Hvězdy nám nepřály. (Ale o něm se taky zmiňuji o otázky níž).

Hrdina, který mě zruinoval pro všechny ostatní.

Otázka, nad kterou jsem dost přemýšlela a nevím, jestli jsem si ji vyložila tak, ja měla být. Ale je tu Gus (Augustus) z knihy Hvězdy nám nepřály od Johna Greena. Ten prostě, zlomil mi srdce a téměř jsem nevnímala postavy okolo. Kromě trochy Hazel.

Hrdinka, která mě zklamala.

Tak na žádnou takovou hrdinku jsem nepřišla. A kdyby to mohl být i hrdina, tak možná Miles Halter z knihy Hledání Aljašky. Vím, že se tato kniha spoustě lidem líbila, ale mě vůbec nezaujala A Miles se choval jak, prostě mi vůbec neseděl. Zklamala mě vlastně celá tato kniha.

Knižní pár, který není knižní pár, ale měl by být, protože by mi to udělalo strašnou radost!

Asi každého napadli Harry s Hermionou. Ale když bych měla napsat ještě někoho, tak už mě nikdo momentálně nevybavuje... Možná Bella a Jacob ze Stmívání. Třeba by pak neměla takový porod a všechno zkomplikované.

Za filmové zpracování které knihy bych dala svoji pravou ledvinu?

Já zatím neplánuji rozdávat svoje orgány :), ale moc bych chtěla viděl filmové zpracování knihy V šedých tónech od Ruty Sepetis. Je to úžasná kniha z období 2.sv.v. A rozhodně vám ji všem doporučuji!

Otázka na tělo: Můj největší knižní prohřešek.

Já snad ani žádný nemám.. ;-) Nikdy jsem žádnou knihu nezničila ani nikde neztratila nebo nevím co. Jenom je občas trochu zapatlám, třeba když u čtení jím nebo jsem párkrát malinko (fakt málo!) natrhla stránku. Pokud se do této otázky počítají i učebnice do školy, tak tam mi někdy vypadávají listy, píšu tam, atd. Ale to bych si u "normálních" knih nikdy nedovolila. 


2 komentáře:

  1. Harry s Hermionou né! Hermiona musí být s Ronem za každých okolností, nic jiného neberu! :D Já bych ráda Lenku s Nevillem :3...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná právě proto, že Harry a Hermiona by napadli každého to udělala autorka takto. A lenka s Nevillem není vůbec špatný nápad :DD

      Vymazat

Budu ráda, když se se mnou podělíte o svůj názor. :) Díky vašim radám můžu blog neustále vylepšovat. Každých pár slov od vás mi udělá obrovskou radost. Moc vám děkuji. :D