středa 5. listopadu 2014

Recenze - Lev, čarodějnice a skříň


Originální název: The Lion, the Witch and the Wardrobe
Autor: C. S. Lewis
Nakladatelství: Fragment
Překladatel: Veronika Volhejnová
Rok vydání: 2012 (třetí dotisk 2. vydání)
Počet stran: 200
Série: Letopisy Narnie #2


Stejně jako jeho kamarád Tolkien, C. S. Lewis přetvořil svět fantazie, obohatil jej krásou a dal mu zcela nový a jedinečný rozměr. V současné době musí každé nové království fantazie podstoupit srovnání s Narnií.

Lloyd Alexander (oblíbený autor fantasy literatury)




JE SPOUSTA DVEŘÍ A JENOM JEDNY VEDOU DO JINÉHO SVĚTA

NARNIE ... země zakletá do nekonečně zimy ... země, která čeká na osvobození.

Čtyři sourozenci projdou tajemnou skříní a ocitnou se v Narnii - v zemi, kde žijí mluvící zvířata a kterou ovládá zlá Bílá čarodějnice. Děti se snaží obyvatelům Narnie pomoci, ale když jsou všechny naděje téměř zmařeny, návrat bájného lva Aslana obnoví všechny naděje..

Stejně jako první díl mně i tento díl velmi rychle utekl. Kniha mě bavila možná trochu víc než první
díl, protože se v ději objevili sourozenci Petr, Zuzana, Edmund a Lucinka, které mám moc ráda. A stejně jako u prvního dílu mi stránky doslova mizely před očima a 200 stran bylo hned za mnou. Vůči filmu se mi ta kniha zdála strašně kraťoučká, protože v ní byly v podstatě jenom hlavní body příběhu a to bylo všechno. A zase se aspoň ještě jednou budu opakovat, že mi tato knížka připadala mnohem víc jako pohádka než jako fantasy kniha. Jasně, je to tím, že je určena pro mladší čtenáře, ale i tak. V dnešní době děcka čtou knihy typu Hunger games, atd. kde se skoro všichni vyvraždí a pak se mi samozřejmě Narnie nehodí k ostatním fantasy. Ale už se zase opakuji. Jenže už nemám prostě, co bych k této knize řekla. Jen, že se mi strašně líbí ty obrázky uvnitř.

Jinak, v této sérii nemáte na vybranou, než od začátku do konce fandit kladným postavám, protože je to ten klasický černobílá model dobro x zlo. Nemůžu úplně říct, jestli se mi líbila více nebo méně než filmová verze. Obě ztvárnění mají něco do sebe a jsou skvělé.
Hodnocení je 72%.

Napadlo mě, že bych na zbývající díly této série natočila videorecenze. Sice jsem říkala, že recenze budu vždycky psát, jenže v tomto případě prostě nemám moc co napsat a takto bych to všechno mohla shrnout v několika málo minutách. A pak bych se samozřejmě vrátila ke klasickým psaným recenzím. Tak co na to říkáte? Tentokrát bych opravdu potřebovala znát váš názor. Moc děkuji.

***
Recenze na první díl - Čarodějův synovec.

***
Děkuji nakladatelství Fragment, za poskytnutí recenzního výtisku. Já jsem získala box a v něm celou sérii, ale můžete si koupit i jednotlivé díly. Tady najdete ten druhý..

***
Clive Staples Lewis znám jako C. S. Lewis (29. listopadu 1898, Belfast – 22. listopadu 1963, Oxford) byl irský spisovatel, jeden z nejúspěšnějších autorů moderní britské historie. Je známý díky svému dílu z oblastí středověké literatury, křesťanské apologetiky, literární kritiky a beletrie. Jeho v současnosti nejznámějším dílem je série knih Letopisy Narnie.
Byl blízkým přítelem J. R. R. Tolkiena (John Ronald Reuel Tolkien), autor Pána prstenů.¨

Lewisova díla byla přeložena do více než 30 jazyků včetně češtiny a každý rok se jich prodalo více než milion výtisků. Knih ze série Letopisy Narnie se dosud prodalo více než 100 milionů výtisků. Některá Lewisova díla byla zpracována jako divadelní nebo filmové adaptace, z nichž nejvýznamnější je filmové zpracování Lva, čarodějnice a skříně z produkce The Walt Disney Company, které bylo uvedeno v roce 2005.
Z jeho křesťanských děl dosáhly velkého úspěchu a celosvětové popularity např. Rady zkušeného ďábla, které byly přeloženy do desítek jazyků (včetně češtiny) a v současnosti se pracuje na jejich převedení na filmové plátno, či kniha K jádru křesťanství.

Zdroje: ze stránek nakladatelství Fragment, fotka z filmu

3 komentáře:

  1. Tuto milou knížku jsem četla kdysi a tehdy se mi moc líbila. Měla jsem dokonce z knihovny půjčené stejné vydání jako máš ťeď ty :-)
    Ale další díly jsem bohužel nečetla ikdyž mám doma všechny knihy svázané v hardbacku, dárek za který jsem měla obrovskou radost.
    hezká recenze :-) a klidně natoč video místo psané recenze, obojí je super :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :) Určitě si přečti i ty další díly. Včera jsem dočetla třetí díl - Kůň a jeho chlapec a bavilo mě to snad ještě víc než tento díl. ;-)

      Vymazat
  2. Četla jsem to asi před necelým rokem a i když je to tak známé a tolik opěvované, jen jsem se nad tím pousmála a vrátila po přečtení do poličky, nic mi to neříká, nepřirostlo mi to k srdci ;)

    OdpovědětVymazat

Budu ráda, když se se mnou podělíte o svůj názor. :) Díky vašim radám můžu blog neustále vylepšovat. Každých pár slov od vás mi udělá obrovskou radost. Moc vám děkuji. :D